16. juni 2009

The importance of being idle

Jeg lurer på om jeg har overgått meg selv denne uka. Og vi snakker tirsdag. I et slags "in limbo", mellom barken og veden, har jeg verken gjort det ene eller det andre. Det jeg ikke gjorde, som jeg ikke er sikker på hva er, men som jeg har en snikende følelse av at jeg burde gjort allikevel. "When in doubt. Do nothing".


Antallet uproduktive dager på Blindern har nådd nye høyder. Og hvorfor har jeg ikke søkt på sommerjobb tidligere? Latskapens høye beskytter. Beslutningsvegring og motløshet. Synker langt nedover i sumpen. Snart treffer man vel bunnen, og da er det vel bare en vei: Den flater seg ut der nede og blir der i en lang stund fremover. Jaja, "there is always tomorrow". Eller sagt med andre ord: "Never put off until tomorrow, what can be put off till the day after tomorrow". Tror jeg går for den. Torsdag, here I come.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar